F IGURE T EENS
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Tension >.< (?)
Friday, 22 March 2013 • 03:57 • 2 comments


Assalamualaikum :)

Alhamdulillah, selamat sampai dari sekolah sebelum solat Jumaat tadi. Dapat duit RM100 *~* Oke, seminggu tu, kepala otak semua rasa nak meletop sebab exam selaras-i. Selaras jeeeewwww~ Walaupun selaras, exam tetap kena teruskan, kata PMR candidates kannnn T_T

Opss~ sebelum tu, hari Sabtu sebelum exam, kitorang dapat result I'dadi. Me? Saya? Ana? Er, dapat Jayyid Jiddan, alhamdulillah. Pangkat kedua tu, okelah. Hee. Sarjana jatuh dapat tempat ke-2 untuk I'dadi sebab 60 orang Mumtaz. Kalau nak banding dengan Ta'ayah yang 100 lebih Mumtaz, of course lah kalah. Hehe, minta maaf lah Sarjana. Thanawi kekal nombor 1 lagi, tahniah akak-ii +abang-ii :D


Stress? Tension? Tekanan perasaan? Oke, aku mengaku, benda tu biasa jadi pada setiap pelajar. Termasuk aku sendiri. Stress! Nak balik rumah! Nak balik rumah! Rasa nak nangis. Kita selalu fikir, takde sape nak dengar luahan kita. Takde sape nak bersama dengan kita. Tapi, kita sedar tak? Ada yang masih bersama kita sentiasa, ada yang masih sudi mendengar luahan kita. Siapa? Allah. Kita kenalah sabar, itu semua dugaan yang Allah bagi. Tanda Allah sayang kita.

Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita

Allah tak pernah tinggalkan kita, cuma kita yang tak sedar kehadiran Allah tu. Ada suatu kisah tu, seorang perempuan ni. Dia terlalu tension sebab macam-macam yang terjadi padanya. Dia menangis, menangis dan menangis di masjid. Seorang naqibah dia, memegang tangannya lalu berkata, "Jangan lupa kita masih ada Allah." naqibahnya terus berlalu pergi selepas itu. Waktu itu, baru dia tersedar. Allah masih ada. Dia menunaikan solat hajat. Pada sujud terakhirnya yang lama, dia mengimbas kembali, dosa silamnya yang banyak. Dia menangis. Setelah dia bangun untuk duduk tahiyat akhir, dia merasakan kepalanya begitu ringan. Segala masalah telah hilang dari kepalanya. Allah telah memudahkan masalah dia. Allah akan menguji hambanya setakat yang kita mampu. Allah beri, sebab Allah tahu hambanya mampu menghadapi ujian itu. 

Macam mana kita nak tahu bahawa kita ni dah beriman belum, sedangkan Allah belum menguji kita. Sesungguhnya, ada hikmah atas apa yang terjadi. Boleh jadi sesuatu yang kamu rasa baik itu, buruk bagimu dan boleh jadi juga sesuatu yang kamu rasa buruk itu adalah yang terbaik buatmu. 


Learn from the PAST :: Astaghfirullah
Live in the PRESENT :: Alhamdulillah
Believe in the FUTURE :: Insya-Allah



PASTFUTURE
MY WORDS;

We don't know about future, but we can plan for it. It's up to us, but Allah is the best planner :)

GIVE ME YOUR WORDS;


OTHERS;


>> O Allah open to me the doors of Your Mercy
HAMBA
ALLAH


>> And put they trust in Allah
YAKIN
PADA-NYA


>> Be patient, Allah is always with us
SABAR
IMAN

BLOG ARCHIVE;

  • Masa Itu Emas!
  • Cemburu Jadi Cinta [Cerpen]
  • Kelebihan Menghafaz Al-Quran